lax hos Wiklunds

Åkte i eftermiddags hem till min familj och där hjälpte min mamma mig med att sy om min balklänning(något jag är oerhört tacksam för då de sparade pengarna var guld värda) och i utbyte så gjorde jag middag. Traditionen när jag kommer hem är alltid att äta lax till middag. Inget undantag gjordes idag och jag gjorde därför ugnsbakad lax med pressad potatis och créme fraiche-sås till som intogs ute på verandan. Fin middag för en fin familj!

Mamma syr om balklänningen!


Bästa receptet på lax: Pensla dem med olivolja, pressad vitlök och teriyakisås. Krydda med salt och peppar. Häll över lite citronsaft och sen in i ugnen 225 grader i ca 20 minuter.


Mysiga sommarverandan.


Dukat bord och lillebror sitter redo!

Trevlig kväll! Imorgon satsar jag på lite mer balfix och även det sista pluggandet innan studenten. Bara 19 dagar kvar nu. Nedräkning pågår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0